CHARAKTERYSTYKA SPRZEDAŻY PREMIOWEJ

Istotą sprzedaży premiowej są atrakcyjne bonusy dla klientów. O tej formie promocji możemy mówić zawsze wówczas, gdy przy zakupie określonych produktów konsumenci otrzymują dodatkowy produkt gratis.

Warto wiedzieć, że promocje konsumenckie tego rodzaju mogą występować pod postacią błyskawicznych akcji lub być rozłożone w czasie nawet do kilku miesięcy. W pierwszym przypadku mowa o tak zwanych promocjach Buy&Get, kiedy klient może odebrać gratis błyskawicznie, już na zakończenie konkretnej ścieżki zakupowej.

Drugi typ promocji polega na odroczeniu momentu wręczania gratisów do czasu, aż klient zyska odpowiednią liczbę punktów uprawniającą do otrzymania bonusu. W ten sposób firmy zwiększają zaangażowanie konsumenta i wzmacniają relacje na linii firma – klient.

merchandising korzyści

GRATISY DLA KLIENTÓW – DLACZEGO WARTO?

Zgodnie z wynikami badań, dołączanie gratisów do zakupionych produktów prowadzi do wzrostu sprzedaży nawet o ponad 70%. Właśnie dlatego strategia sprzedaży premiowej cieszy się tak dużą popularnością.

Ponadto, jeśli zadbasz o personalizację bonusów dla klientów, opatrując gadżety firmowym logo, zbudujesz świadomość swojej marki. To doskonały sposób na to, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Warto również zastosować sprzedaż premiową jako strategię ukierunkowaną na zwiększenie grona stałych klientów. Wdrażając program punktowy, zachęcisz konsumentów do częstszych zakupów w Twoim sklepie.

JAK ZORGANIZOWAĆ SPRZEDAŻ PREMIOWĄ?

Jeśli akcja promocyjna ma przynieść oczekiwane rezultaty, to zarówno mechanizm promocji, jak i rodzaj gratisów należy dostosować do specyfiki konkretnej grupy docelowej. Przejrzyste zasady promocji i wartościowe bonusy to klucz do sukcesu. Nie należy zapominać również o regulacjach prawnych. Kluczowa jest tutaj przede wszystkim Ustawa o podatku dochodowym.

Sprzedaż premiowa to przedsięwzięcie, które wymaga kompetencji marketingowych (insighty konsumenckie i koncepcja promocji), logistycznych (przygotowanie i dystrybucja nagród), prawno-księgowych (regulacje podatkowe) i digitalowych (np. aplikacje mobilne do zbierania punktów). Karlsbad zapewnia kompleksowe wsparcie w tym zakresie. Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy w ramach bezpłatnej konsultacji!

programy lojalnościowe dla firm

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!