Akcje promocyjne w mediach społecznościowych są coraz bardziej popularne i przynoszą firmom szereg korzyści. Doskonałym przykładem jest konkurs na Facebooku, dzięki któremu możesz zwiększyć świadomość swojej marki, wzmocnić zaangażowanie aktualnych odbiorców, a nawet zwiększyć sprzedaż. Od czego zacząć organizację takiego konkursu?
KONKURSY NA FACEBOOKU – ATRAKCYJNA KONCEPCJA
Organizując konkursy konsumenckie, nie tylko te na Facebooku, należy zacząć od stworzenia atrakcyjnej koncepcji. Konkurs powinien trafiać do Twojej grupy docelowej, dlatego pamiętaj o dostosowaniu formy akcji promocyjnej do upodobań Twoich odbiorców.
Ponadto zadania konkursowe muszą być zarówno angażujące, jak i możliwe do wykonania. Upewnij się zatem, że charakteryzują się one optymalnym poziomem trudności.
FACEBOOKOWY KONKURS A KWESTIE PRAWNE
Konkursy, i to nie tylko te organizowane w social mediach, wymagają stworzenia odpowiedniego regulaminu. Powinny w nim znaleźć się precyzyjnie sformułowane zasady akcji promocyjnej.
O konieczności skonstruowania regulaminu konkursu informuje sam Facebook. Wystarczy odwiedzić facebookową stronę Zasady – Strony, grupy i wydarzenia i zaznajomić się z punktem 7, aby poznać wymagania serwisu związane z prowadzeniem promocji.
JAK PROMOWAĆ KONKURS NA FB?
Po stworzeniu koncepcji akcji i sformułowaniu odpowiedniego regulaminu warto zastanowić się nad popularyzacją samego konkursu. Przy czym należy pamiętać, że zachęcanie użytkowników do udostępniania postów konkursowych jest sprzeczne z zasadami Facebooka.
W związku z tym warto pomyśleć o płatnej promocji treści konkursowej. Pamiętaj, aby kierować reklamę na pożądaną grupę użytkowników. Dzięki temu zwiększysz skuteczność swojej akcji promocyjnej.
Jeśli chcesz zorganizować profesjonalny konkurs na Facebooku, skorzystaj z bezpłatnej konsultacji. Stworzymy dla Ciebie atrakcyjną akcję promocyjną w social mediach, skonstruujemy poprawny regulamin i zapewnimy wsparcie podatkowe.