Na czym polega marketing relacyjny?

Marketing relacyjny to różnego rodzaju działania nastawione na wytworzenie długofalowych relacji z klientami. Jest to jeden z kluczowych obszarów marketingu, rozwijany i praktykowany już od ponad 40 lat. Tajemnica sukcesu odpowiednio prowadzonego marketingu relacji tkwi w obustronnych korzyściach, które umacniają więź między firmą a klientem. Można powiedzieć, że cały proces przebiega od aktywizacji klienta, poprzez wzbudzenie zaangażowania aż po zadowolenie z efektów, które prowadzi do pogłębienia lojalności wobec firmy.

Marketing relacji znajduje odzwierciedlenie w programach lojalnościowych i partnerskich, a także konkursach i loteriach promocyjnych. Na tym jednak jego możliwości się nie kończą. Relacje z klientami można budować na wiele różnych sposobów. Przy czym liczy się kreatywność, dostosowanie akcji promocyjnej do grupy docelowej i profesjonalna realizacja projektu. Budowanie relacji biznesowych jest naszą pasją, dlatego potrafimy zaplanować i wdrożyć efektywną akcję promocyjną – od początku do końca.

marketing relacyjny korzyści

MARKETING RELACYJNY – DLACZEGO WARTO?

 

Dlaczego warto inwestować w relacje? Kluczem do sukcesu każdej firmy jest zaangażowanie w umacnianie więzi z obecnymi klientami. Wystarczy spojrzeć na dane liczbowe – badania pokazują, że 20% aktualnych klientów może odpowiadać aż za 80% Twoich zysków w przyszłości. Ponadto podtrzymywanie istniejących już relacji to proces, który generuje kilkukrotnie niższe koszty niż pozyskanie nowych klientów. Krótko mówiąc, marketing relacji oznacza większe zyski przy niewielkich kosztach inwestycji.

Marketing relacyjny to również doskonały sposób na wzmacnianie autorytetu w branży i budowę widoczności marki. Atrakcyjne konkursy, angażujące programy lojalnościowe i ekscytujące loterie – wszystko to wzbudza zainteresowanie klientów i ich zaufanie do marki. Jak pokazują wyniki badań, lojalni klienci nawet cztery razy częściej zachęcają swoich znajomych do skorzystania z usług firmy.

Skuteczna strategia marketingu relacyjnego

 

Efektywny marketing relacyjny wymaga stworzenia odpowiedniej strategii. W Karlsbad poświęcamy tej kwestii szczególną uwagę. Potrafimy przeprowadzić zaawansowaną analizę potrzeb konsumenta i zawsze dostosowujemy wszelkie działania promocyjne do konkretnej grupy docelowej. Wiemy również, jak ważny jest dobór środków marketingowych do branży i etapu rozwoju działalności.

Działamy w sposób przemyślany i tworzymy strategie marketingowe ukierunkowane na osiągnięcie konkretnych celów biznesowych. Przykładem jest projekt, który zrealizowaliśmy dla marki Philips. Kluczem do sukcesu było przygotowanie profesjonalnej strategii działania i wybór odpowiedniego kanału promocji. Wszystko to zaowocowało zwiększeniem sprzedaży i rozbudową grona klientów.

marketing relacyjny strategia

Konkursy konsumenckie i programy lojalnościowe

Konkursy konsumenckie i programy lojalnościowe to niezwykle popularne formy marketingu relacyjnego. Badania jednoznacznie wskazują, że odpowiednio przygotowane programy lojalnościowe prowadzą do zwiększenia sprzedaży i są skuteczną formą promocji marki. Uczestnictwo w jakimś programie lojalnościowym deklaruje więcej niż 50% polskich konsumentów. Z kolei konkursy promocyjne skutkują nie tylko bezpośrednim wzrostem zysków, ale również rozbudową aktualnego grona klientów.

Organizujemy tego rodzaju akcje promocyjne już od 30 lat, wspierając zarówno firmy z sektora B2B, jak i B2C. Oryginalne pomysły i zaangażowanie to nie wszystko, co mamy do zaoferowania. Dysponujemy wysoko rozwiniętymi kompetencjami logistycznymi i potrafimy wdrożyć nowoczesne rozwiązania digitalowe. Dbamy o każdy aspekt akcji promocyjnej, świadcząc również profesjonalną obsługę księgowo prawną i organizując dystrybucję nagród.

LOTERIE PROMOCYJNE

Organizujemy loterie promocyjne od A do Z, respektując obowiązujące standardy prawne. Dzięki atrakcyjnej loterii zwiększysz sprzedaż i wypromujesz swoje produkty lub usługi.

KONKURSY KONSUMENCKIE

Potrafimy zaprojektować oryginalną koncepcję konkursu dostosowaną do konkretnej grupy docelowej. Stworzymy i przeprowadzimy konkurs konsumencki, dzięki któremu powiększysz grono klientów i wzmocnisz swój autorytet w branży.

field marketing
FIELD MARKETING

Zaplanujemy i przeprowadzimy akcję marketingową Twojej firmy w przestrzeni sprzedażowej. Zorganizujemy dla Ciebie event marketingowy, akcję samplingową i przygotujemy atrakcyjne materiały reklamowe. Dzięki nam zbudujesz sieć lojalnych klientów.

programy partnerskie
PROGRAMY PARTNERSKIE

Przygotujemy strategię programu partnerskiego dostosowaną do Twoich celów biznesowych i wprowadzimy ją w życie. Zapewnimy obsługę prawno-księgową oraz innowacyjne rozwiązania digitalowe.

PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE

Stworzymy program lojalnościowy dostosowany do Twojej branży. Przygotujemy dla Ciebie program lojalnościowy B2B lub B2C, dzięki któremu zbudujesz długotrwałe relacje ze swoimi klientami.

sprzedaż premiowa
SPRZEDAŻ PREMIOWA BUY/GET

Zaplanujemy i wdrożymy efektywną akcję promocyjną typu Buy/Get, która pozwoli Ci zwiększyć zyski ze sprzedaży produktów.

Doświadczenie w budowaniu relacji

 

Zajmujemy się marketingiem relacyjnym od 1992 roku, kiedy znajdował się on jeszcze na początku swojego rozwoju. W parze z doświadczeniem idzie również bezustanne podążanie za dynamicznie zmieniającymi się trendami. Właśnie dlatego potrafimy stworzyć akcję promocyjną, która przynosi realne efekty.

Mamy za sobą projekty dla największych marek działających w Polsce. Zorganizowaliśmy konkurs konsumencki dla firmy Jacobs i przeprowadziliśmy kampanię marketingową dla marki Philips. Organizujemy również cykliczne konkursy dla sieci sklepów Biedronka. Nie boimy się żadnych wyzwań i zawsze wdrażamy rozwiązania, które odpowiadają indywidualnym potrzebom.

Skontaktuj się z nami!