PO PIERWSZE – ATRAKCYJNY CONTENT

Newsletter w wolnym tłumaczeniu to biuletyn informacyjny. Dlatego niezależnie od celu, jaki firma chce osiągnąć, atrakcyjna treść to centralny punkt skutecznego newslettera. Za pośrednictwem biuletynu możesz informować klientów o nowych produktach, usługach i promocjach. Przy czym informacje reklamowe warto przedstawić na tle treści, która w jakiś sposób jest przydatna dla użytkownika.

Potencjalny klient z pewnością doceni Twoją ofertę, jeśli otrzyma na przykład wartościowe materiały szkoleniowe. Przesyłając odbiorcy treści, które go interesują, nie tylko zachęcasz go do stałej interakcji z Twoją firmą, ale budujesz również wizerunek eksperta. Oczywiście należy pamiętać o tym, aby dostosować newsletter do oczekiwań grupy docelowej.

Ponadto atrakcyjny content to taki, który jest w pewnej mierze graficzny. Dzięki temu jest bardziej przystępny w odbiorze i łatwiej zapada w pamięć. Estetyczna oprawa graficzna Twojego newslettera, w tym przejrzyste infografiki powinny być spójne ze strategią komunikacji marki, aby wzmacniać jej rozpoznawalność.

programy lojalnościowe

PO DRUGIE – PERSONALIZACJA TREŚCI

Jeśli chcesz przy pomocy newslettera zachęcić klientów do zakupów, rozważ przesyłanie gratisów. Zgodnie z wynikami badań takie działania prowadzą do wzrostu sprzedaży – w wielu przypadkach aż o 73%.

Ponadto sama wiadomość mailowa powinna być spersonalizowana, aby zachęcała odbiorcę do zapoznania się z otrzymaną treścią. Spersonalizowane tytuły wiadomości zwiększają współczynnik otwarć nawet o połowę. Dlatego zadbaj o to, aby każdy Twój klient otrzymał wiadomość, w której znajduje się imię lub nazwa firmy.

PO TRZECIE – KWESTIE PRAWNE I LOGISTYCZNE

Tworząc newsletter, należy mieć na uwadze obowiązujące standardy prawne. Wiadomości mailowe o charakterze marketingowym można wysyłać tylko do osób, które wyraziły między innymi zgodę na otrzymywanie informacji handlowych. Możesz ją uzyskać, zamieszczając w formularzu zamówienia odpowiednio sformułowany komunikat. Jeśli zależy Ci nie tylko na podtrzymaniu relacji z klientami, ale również na pozyskaniu nowych odbiorców, warto rozważyć landing page, w którym zachęcisz użytkowników do zapisu na newsletter.

Jeśli wszystkie standardy prawne zostały spełnione i dysponujesz listą mailingową, możesz przystąpić do konfiguracji swojego newslettera z poziomu wybranej poczty elektronicznej. Pamiętaj o spersonalizowaniu wiadomości i optymalizacji contentu na potrzeby urządzeń mobilnych i różnych typów poczty elektronicznej.

Przedstawione wyżej sugestie odnośnie do tego, jak stworzyć newsletter są dobrym punktem wyjścia i pozwalają na wstępną orientację w tym obszarze. Jednak każdy newsletter musi zostać dostosowany do strategii komunikacji konkretnej firmy i odpowiadać na potrzeby indywidualnej grupy docelowej. Chcesz dowiedzieć się, jak wyglądałoby to w Twoim przypadku? Zapewniamy wsparcie marketingowe, logistyczne i prawne. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

badania konsumenckie