Telemarketing realizowany przez profesjonalne call center może przynieść firmom szereg korzyści. Zgodnie z wynikami badań telefony od nieznanych firm odbiera prawie 70% konsumentów. Czy to jednak wystarczający powód, aby wdrożyć telemarketing na potrzeby swojego biznesu? Jakie korzyści płyną z marketingu telefonicznego?
PODSTAWOWE KORZYŚCI TELEMARKETINGU
W dobie cyfrowych działań promocyjnych wiele osób uważa, że telemarketing należy już do przeszłości. Jednak mimo postępującej digitalizacji, w tym komunikacji za pośrednictwem internetowych chatbotów, marketing telefoniczny nadal jest ważną częścią strategii promocyjnej wielu firm.
Badania wskazują, że za pośrednictwem rozmów telefonicznych odbywa się ponad 90% kontaktów z klientami. Można z tego wywnioskować co najmniej dwie korzyści telemarketingu. Po pierwsze, stanowi on skuteczne narzędzie budowy rozpoznawalności marki.
Po drugie, umiejętnie zorganizowana sprzedaż telefoniczna zwiększa prawdopodobieństwo realizacji transakcji. Zgodnie z wynikami badań, kilkukrotne rozmowy z potencjalnymi kontrahentami skłoniły ponad 80% osób do umówienia się na spotkanie.



CALL CENTER – KIEDY WARTO?
To, czy warto inwestować w centrum telefoniczne, zależy nie tyle od branży, ile od założonych celów biznesowych i potrzeb konkretnej firmy. W związku z tym możemy wyróżnić dwie popularne formy marketingu telefonicznego:
- telemarketing inbound
- telemarketing outbound
W przypadku dużych organizacji potrzebna jest infolinia do obsługi klientów, którzy kontaktują się z firmą. Mowa tutaj właśnie o telemarketingu inbound. Sprawdza się on doskonale również przy organizacji akcji marketingowych, takich jak loterie promocyjne czy konkursy.
Z kolei telemarketing outbound może być świetnym narzędziem sprzedaży dla firm niezależnie od ich wielkości. Zadaniem centrum telefonicznego w tym przypadku jest dzwonienie do potencjalnych i aktualnych klientów, najczęściej w celu zachęcenia ich do skorzystania z oferty.
PROFESJONALNY TELEMARKETING DLA FIRM
Powodzenie działań telemarketingowych zależy oczywiście od sposobu realizacji całego przedsięwzięcia. Przy czym mowa tutaj nie tylko o umiejętnościach i doświadczeniu konsultantów. Oczywiście są one ważnym wskaźnikiem skuteczności, ale to odpowiednia baza kontaktów jest kluczem do sukcesu.
Telemarketing może być skutecznym narzędziem zwiększania sprzedaży, jeśli działania outbound będą realizowane w odniesieniu do Twojej grupy docelowej. Z kolei w przypadku telemarketingu przychodzącego, liczy się przede wszystkim wysoka jakość obsługi klienta.
Zorganizujemy dla Ciebie telemarketing z prawdziwego zdarzenia. Mamy doświadczenie w obsłudze infolinii w imieniu najpopularniejszych marek na polskim rynku. Umów się na darmową konsultację z naszym specjalistą!
