PODSTAWOWE KORZYŚCI TELEMARKETINGU

W dobie cyfrowych działań promocyjnych wiele osób uważa, że telemarketing należy już do przeszłości. Jednak mimo postępującej digitalizacji, w tym komunikacji za pośrednictwem internetowych chatbotów, marketing telefoniczny nadal jest ważną częścią strategii promocyjnej wielu firm.

Badania wskazują, że za pośrednictwem rozmów telefonicznych odbywa się ponad 90% kontaktów z klientami. Można z tego wywnioskować co najmniej dwie korzyści telemarketingu. Po pierwsze, stanowi on skuteczne narzędzie budowy rozpoznawalności marki.

Po drugie, umiejętnie zorganizowana sprzedaż telefoniczna zwiększa prawdopodobieństwo realizacji transakcji. Zgodnie z wynikami badań, kilkukrotne rozmowy z potencjalnymi kontrahentami skłoniły ponad 80% osób do umówienia się na spotkanie.

identyfikacja wizualna marki

CALL CENTER – KIEDY WARTO?

To, czy warto inwestować w centrum telefoniczne, zależy nie tyle od branży, ile od założonych celów biznesowych i potrzeb konkretnej firmy. W związku z tym możemy wyróżnić dwie popularne formy marketingu telefonicznego:

  • telemarketing inbound
  • telemarketing outbound

W przypadku dużych organizacji potrzebna jest infolinia do obsługi klientów, którzy kontaktują się z firmą. Mowa tutaj właśnie o telemarketingu inbound. Sprawdza się on doskonale również przy organizacji akcji marketingowych, takich jak loterie promocyjne czy konkursy.

Z kolei telemarketing outbound może być świetnym narzędziem sprzedaży dla firm niezależnie od ich wielkości. Zadaniem centrum telefonicznego w tym przypadku jest dzwonienie do potencjalnych i aktualnych klientów, najczęściej w celu zachęcenia ich do skorzystania z oferty.

PROFESJONALNY TELEMARKETING DLA FIRM

Powodzenie działań telemarketingowych zależy oczywiście od sposobu realizacji całego przedsięwzięcia. Przy czym mowa tutaj nie tylko o umiejętnościach i doświadczeniu konsultantów. Oczywiście są one ważnym wskaźnikiem skuteczności, ale to odpowiednia baza kontaktów jest kluczem do sukcesu.

Telemarketing może być skutecznym narzędziem zwiększania sprzedaży, jeśli działania outbound będą realizowane w odniesieniu do Twojej grupy docelowej. Z kolei w przypadku telemarketingu przychodzącego, liczy się przede wszystkim wysoka jakość obsługi klienta.

Zorganizujemy dla Ciebie telemarketing z prawdziwego zdarzenia. Mamy doświadczenie w obsłudze infolinii w imieniu najpopularniejszych marek na polskim rynku. Umów się na darmową konsultację z naszym specjalistą!

logistyka outsourcing agencja

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!